מדור קידום אתרים - SEO

בעשור האחרון חל שינוי בתודעת בעלי העסקים בנוגע לעולם הוירטואלי. האינטרנט, מנועי החיפוש והרשתות החברתיות אפשרו להפיץ ולשווק את המוצר או השירות תוך כדי התעלמות במרחק גיאוגרפי הנוצר בינך לבין לקוחותיך, ובכך להגיע לקהל יעד מרוחק ורחב יותר.

התוצאה של שינוי מחשבתי זה היא קידום אתרים. נהוג לכנות את קידום האתר במנוע החיפוש (SEO (Search Engine Optimization היות וזהו השלב הבולט והעיקרי בתהליך. קידום אתרים מתמקד בעיקרו בדירוג אתרך במקום הגבוה ביותר בתוצאות מנוע החיפוש. לפי מחקר עובדתי, מרבית החשיפה נמצאת בעשרת האתרים הראשונים המהווים את העמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

השפעת מבנה האתר על קידומו

מבנה האתר מהווה חלק חשוב מאוד בתהליך קידום האתר. מנוע החיפוש קורא את אתרך ומדרג אותו בעיקר לפי מבנהו. כאשר גולש מחפש מידע אודות שירות או מוצר שהינך משווק יהיה לו הרבה יותר קל לקורא עליו כאשר אותו המידע יהיה מסודר בצורה מסודרת ע"י כותרות ופסקאות - ממש כמו בספריה.

החוק מספר אחד של האינטרנט קובע שהתשובה נמצאת באינטרנט. לכן השאלה היא כבר לא 'איפה נמצא את התשובה' אלא 'איך ננסח את השאלה'. ראנדי

אחת הדרכים המוכרות והיעילות ביותר לשיווק באינטרנט היא על ידי קידום אתרים. קידום אתרים אורגני הוא תהליך ביכול להימשך מספר חודשים וכולל בתוכו בניית קמפיין שיווקי, ביסוס מעמד האתר ברשימת מנוע החיפוש וחשיפה מרובה לגולשים. עם זאת, קידום אתרים אורגני משתלם עבור עסקך בטווח הארוך היות והוא יביא לך תוצאות גבוהות במנועי החיפוש.

פרט לקידום אורגני, קיימת אפשרות לבצע קידום אתרים ממומן PPC (Pay Per Click Advertising). במסגרת קידום ממומן, מקימים קמפיין שיווקי המכיל את המילות המפתח לבקשתך, ובעבורו אתה משלם על כמות ההקלקות שברצונך להיחשף אליהם. כלומר, עבור כל כניסה לאתר דרך המודעה שפרסמת בקידום הממומן, מנוע החיפוש יחייבך בעלות ההקלקה. שיטת קידום אתרים זו נפוצה יותר בעבור דפי נחיתה, אך גם אתרי בעלי תוכן משתמשים בה.